Ik kwam bij Young Living terecht vanwege de werking van de olie. Deze bracht enorme verlichting in mijn periode van chronisch ziek zijn en burn-out. Vanwege mijn achtergrond als theoloog, pastoraal werker en docent wilde ik weten wat de achtergrond van de producten was. Ik vond wat haatblogs op internet.. maar daar kon ik doorheen kijken. Ik stond zelf ooit in een krant en kreeg ook prompt haatberichten. Sommige mensen leven daarvoor. Dus ging ik op zoek en bezocht een Young Living boerderij in Sevilla, sprak met het management en bezocht evenementen.
De passie, puurheid en eerlijkheid raakte mij. Dit bedrijf is vanuit passie geboren en is transparant. Je kunt helemaal nagaan waar de producten zijn gemaakt en hoe. Dat is onwijs uniek in het land van essentiële oliën! Praktisch alle olie op de markt komt van groothandels en men plaatst een eigen etiket en 100% natuurlijk erop of bio. helaas mag dat. Zelfs met 1% natuurlijke ingrediënten mag je dat erop zetten.
Hierboven zie je mijn bezoek aan de destileerderij die Frankincense olie maakt. Super indrukwekkend en voor mij meteen duidelijk waarom dit een kostbare olie is.
De film hieronder vind ik prachtig! Het verwoeste land is teruggegeven en de oorspronkelijke bewoners herstellen het! Hier wordt ook de Sandalwood olie gemaakt en Young Living is hierbij betrokken.
Piramidesysteem
Hmmm Young Living is toch een pyramidesysteem? In het begin liep ik tegen deze argwaan aan. Voor ons is het makkelijker om bij oneerlijke bedrijven te kopen zoals Shell of een bedrijf met dubieuze producten als Unilever… of een bedrijf dat ongezonde producten verkoopt als MC Donalds. Waarom? Ons brein heeft het zo vaak gezien dat het vertrouwd voelt. We stellen er geen vragen bij.
netwerkmarketing is een oeroud systeem maar in Nl weinig gebruikt.. en dus is ons brein argwanend.
Alle bedrijven hebben een organisatiestructuur die eruit ziet als een piramide. Zoals hierboven de Voedselbank. Piramidesystemen, als in een piramidespel, zijn bij de wet verboden. Het is iets compleet anders dan een netwerkmarketing methode.
In de traditionele distributie wordt er een hele weg afgelegd eer een product of dienst van de producent tot bij de consument geraakt. Er zijn meerdere tussenstappen zoals transport, groothandel, kleinhandel, verkoper…Ieder moet betaald worden. Daarbij de reclamekosten. Al die kosten betaalt uiteindelijk de consument of klant. Iets dat de producent 10 euro kost om te maken zal dan de klant misshien wel 100 euro kosten. Het merdendeel wat op de markt te koop is is oneerlijk gemaakt of van hele goedkope grondstoffen.
Multi-Level Marketing of Netwerkmarketing is een distributiesysteem dat al die tussenstappen uitsluit. Een product komt bijna rechtstreeks bij de consument terecht. Meestal is er distributeur of brandpartner.
Young Living heeft ervoor gekozen producten te maken ZONDER COMPRIMISSEN. Dan heb je een andere prijs dan een product waar de ander en de aarde de prijs voor moet betalen. Ook kiest Young Living ervoor om zoveel mogelijk gezinnen te ondersteunen en vrouwen financieel onafhankelijk te maken. Ze betalen de distributeur eerlijk. En nee… deze wordt absoluut niet slapend rijk. Maar ipv van mij een gewone multinational heb je niet de oneerlijke aandeelhouders die inmiddels bijna alle invloed hebben in deze wereld. Het zijn de distributeurs die meebeslissen over de waarden en de koers van het bedrijf.
Het mooie is; met jouw aankoop via je eigen YL account ondersteun je direct de vrouwen uit ons team die hun gezin kunnen onderhouden!